Despre regula de bază

La maestrul în mânuirea sabiei veni un tânăr, zicând:
– Mi-aș dori să mă învățați și pe mine să mânuiesc sabia.
– Bine, spuse maestrul, dar citesc în ochii tăi că deja ești familiarizat cu această artă.
– Nu, nu o cunosc deloc, răspunse tânărul.
Atunci, maestrul îi întinse o sabie și începu să verifice cât de bine știe tânărul să lupte cu aceasta.
După câteva atacuri, maestrul spuse:
– Da, am avut dreptate. Spune-mi, cine a fost profesorul tău?
– Ba nu am avut niciun profesor în această disciplină. De fapt, în viața mea, pot spune că am avut un singur învățător de la care am învățat un singur lucru.
– Ce anume?
– Că este inutil să îți fie frică de moarte.
– Aceasta este regula de bază și în arta mânuirii săbiei. Știam eu că nu ai nevoie de profesor…

Lasă un răspuns

