Ieșirea din rai și din iad…

Înțeleptul a fost întrebat:
– Cum vă închipuiți iadul? Ca pe un loc de suferință permanentă?
– Nu! Omul care suferă permanent, până la urmă, se deprinde cu suferința și învață să o depășească. Iadul mi-l închipui altfel…
– Cum?
– Iadul este un loc din care nu mai poți găsi ieșirea.
– Atunci raiul ce este?
– Raiul e un loc din care nu își dorești să găsești ieșirea…

5 responses to this post.

  1. Ceea ce pentru alții a fost iadul , pentru mine a fost un rai… 🙂
    Uite, am găsit ceva mai mult decât niște cuvinte care să certifice cele spuse de mine…
    http://ocultro.wordpress.com/2012/03/10/au-ales-salbaticia/

    Răspunde

    • Mi-a plăcut acest material video.
      Sincer, uneori, am și eu unele gânduri asemănătoare. Deși sună cam ciudat. Siberia îmi pare un loc extraordinar. Mi-aș dori să locuiesc acolo măcar vreo doi ani… Să am o casă în taiga….
      Eh, deja încep să visez 🙂

      Răspunde

      • Am locuit 6 luni într-un fel de baracă, fără televizor, mașină de spălat, telefon… cam tot ceea ce face parte din lumea civilizată.
        Locația are mai puțină importanță, Turdicoz… poate fi o câmpie, un platou de munte. la malul mării. Semnificativ e să ai contact direct cu natura, cu ceea ce numim Creație sau Dumnezeu.
        Am ajuns să am experiența asta fără să visez. Dar! Mi-am dorit tare mult asta în copilărie! Este insuficient să visezi… doar m-am mișcat un pic în direcția respectivă și restul a venit de la sine… 🙂

      • Omul poate fi fericit oriunde. Contează ce este înăuntru. Desigur, contactul cu lumea interioară este mai ușor, cred, într-un mediu liniștit, mai îndepărtat de civilizație. 🙂

  2. mi-a placut prima parte… tocmai pentru ca nu cred intr-un Dumnezeu Care ar chinui permanent oamenii, nici chiar pe cei mai rai, nu cred in existenta unui Iad permanent. mai iad decat viata in care urasti – asa cum fac cei rai! – nu cred ca exista.
    celelalte aspecte… iadul nu are usa… nu pentru ca te-a intemnitat Domnul acolo, ci pentru ca singur te-ai inchis in celula si nu mai vrei sa iesi… El ti-ar gasi o usa!
    din rai nu vrei sa mai pleci – just. dar raiul nu incepe odata cu moartea, ci de aici! 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

