Nivelul cel mai de sus

Cineva vizită, odată, o școală orientală de mânuire a sabiei. Ghidul îi spuse:
– Cei mai tineri luptători de aici tind să atingă primul nivel de măiestrie.
– Și ce presupune acesta?
– Acest nivel presupune să mânuiești sabia cu ușurință și să o simți ca pe o prelungire naturală a mâinii.
– Interesant ce presupune al doilea nivel…
– La al doilea nivel de măiestrie ajung cei care, cu ușurință, obțin victoria din două-trei mișcări. Iar cei ce doresc să atingă al treilea nivel, trebuie să obțină victoria dintr-o singură mișcare.
– Presupun că acesta este ultimul nivel…
– Nu. Nivelul următor de măiestrie îl ating cei care obțin victoria fără sabie. La acest nivel au ajuns doar câțiva maieștri bătrâni. Aceștia, acum, tind spre nivelul suprem, care încă nu l-a atins nimeni.
– Nivelul suprem?
– Da. Nivelul în care obții victoria fără să intri în luptă…

4 responses to this post.

  1. Posted by Nicu on Februarie 19, 2012 at 6:40 pm

    Aceasta istorioara m-a motivat mult. O cunosc inca de la strabunicul meu. Destul de interesanta. Iar daca patrunzi in adancurile ei, poti scoate foarte multe concluzii importante. Recent am devenit pasionat de pariuri: pariuri sportive. Pariez foarte mult, cateodata nici nu ma mai pot opri pina nu pierd o suma considerabila de bani. Acum ca am recitit si mi-am adus aminte de vorbele strabunicului ma ma motiva sa pun capat chinurilor groaznice. Nu zic si pariurile sunt bune dar totul trebuie de facut cu masura. Revin peste o luna si va spun daca a avut efect.

    Răspunde

  2. Dupa parerea mea, doar dragostea e cea care poate castiga batalia fara lupta; cate batalii am castiga daca am renunta la lupta si am invata sa iubim!

    Răspunde

  3. si iertarea. trebuie sa recunosc, de multe ori am iertat pe cineva fara sa iubesc persoana, doar pentru ca altfel m-as fi simtit stapanita de acel om rau… dar nu am reusit sa ating tinta de a si iubi. oricum, cert este ca si dupa iertare am reusit sa castig batalia, chiar daca n-am ajuns la iubire.

    Răspunde

Lasă un răspuns

