Lungimea unui drum

Un tânăr se apropie de un mare înțelept budist:
– Vreau să ating iluminarea. Arată-mi, pe ce cale trebuie să merg?
– Totul e simplu, răspunse bătrânul. Ca să atingi iluminarea, trebuie să stai în fața unei oglinzi și, întruna, să-ți pui întrebarea ”Cine sunt eu?”…
– Hm! Mi se pare prea simplu… Cred că drumul până la iluminare e mut mai lung…
– Cum zici tu, spuse bătrânul. Eu ți-am spus doar ce știu…
Tânărul căută un alt înțelept budist, punându-i aceeași întrebare. Acesta fu de acord să-l ia ca discipol, în schimbul unor munci casnice.
– Pentru început, vei curăța, în fiecare zi, grajdurile, îi spuse bătrânul budist…
În fiecare zi, tânărul curăța grajdurile cu multă stăruință. Însă, învățătorul său, practic, nu-l observa. Niciodată nu se ocupa de ”instruirea” tânărului…
După vreo cinci ani de curățat grajdurile, tânărul apăru în fața înțeleptului:
– Deja de cinci ani curăț grajdurile și încă nu am făcut niciun pas spre iluminare.
– A, da! spuse bătrânul. Cred că a venit timpul să-ți spun cum se atinge iluminarea. Pur și simplu, stai în fața unei oglinzi și, întruna,, îți pui întrebarea ”Cine sunt eu?”.
– Dar același lucru mi l-a spus cu cinci ani în urmă și alt bătrân înțelept…
– Ce pot să-ți spun? Acel înțelept avea dreptate…

4 responses to this post.

  1. Posted by nabiyafly on Ianuarie 9, 2012 at 2:22 am

    Citisem o carte ceva de genul dat Cine sunt eu? si după întrebarea aceasta trebuia sa te gîndeşti la aceasta cine eşti tu, ca doar să nu găsesc nici un răspuns doar tăcere, tăcerea care este însăşi adevăratul răspuns, tăcerea sinelui cum se mai zice, fiindcă sinele e doar unicul care există şi se manifestă doar prin tăcere )))

    Răspunde

  2. …profund….

    Răspunde

Lasă un răspuns

