Tendințele din viață

Ce se va întâmpla dacă vom arunca o broască într-un vas cu apă fierbinte? Ea se va simți neconfortabil și va sări imediat de acolo.
Dar ce va fi dacă vom pune o broască într-un vas cu apă rece. Ea se va simți bine. Acum, dacă vom pune vasul pe un reșou și îl vom încălzi treptat, broasca, chiar dacă va observa că se încălzește, va gândi că puțină căldură nu-i va dăuna și nu va sări din vas. În final, broasca va fierbe…
Așa e și în viața noastră: multe lucruri se acumulează treptat, fără să luptăm cu ele. Datoriile, kilogramele în plus, problemele de sănătate, viciile. Toate apar și cresc în viața noastră, fără să le dăm importanță.
Să nu uităm, așadar, să analizăm tendințele și să nu neglijăm lucrurile mărunte.

Andrew Matthews

4 responses to this post.

  1. Ne obisnuim si cu raul mai repede decat credem…

    Răspunde

  2. Nu trebuie să ne lăsăm ”duși de val”. Trebuie să ne analizăm periodic.

    Răspunde

  3. să nu neglijăm lucrurile mărunte?
    ce pretenţii… păi, noi le neglijăm şi pe cele mari, dar pe cele mărunte… 🙂
    culmea este că mie-mi plac amănuntele şi-mi pierd timpul cu ele… până la urmă, viaţa mi-a fost dată să mă bucur de ea, nu pentru că am o traiectorie pe care trebuie neapărat s-o parcurg… poate că în inima mea, pe vremuri, îmi doream mai mult de la mine, dar am realizat că mai mult înseamnă satisfacţie cu investiţie mult prea mare… şi nu mi-ar rămâne timp pentru a mă bucura de viaţă…
    ori eu vreau să simt cum investesc timpul, nu că-l pierd…
    aşa că amănuntele să trăiască, ele sunt valoroase.

    Răspunde

Lasă un răspuns

