Dragostea e mai presus de orice

Pe o bancă în parc, stăteau doi tineri îndrăgostiți. Deodată, apăru Diavolul în gândul tânărului și îi spuse:
– Vinde-mi dragostea ta și îți voi da tot ce dorești: putere, bogăție și o viață lipsită de griji.
– Nu! spuse tânărul. Nimic nu poate fi mai scump decât dragostea.
– În acest caz, îți voi da o viață plină de griji și probleme, spuse Diavolul și plecă…
Dar reveni peste zece ani. Cei doi tineri aveau deja o familie. Trăiau într-o casă mică. Ambii soți munceau și creșteau copiii, în același timp. Aveau griji până peste cap și nopți nedormite. Totuși, găseau timp să se îmbrățișeze, să-și zâmbească unul altuia.
Diavolul, intră, din nou, în gândul bărbatuluui și-i spuse:
– Vinde-mi acum dragostea ta și te voi salva de această viață grea.
– Nu! Sunt gata să îndur orice pentru dragoste, spuse bărbatul.
– Bine, în curând veți fi loviți de bătrânețe și boli. Voi vedea ce vei spune atunci, spuse Diavolul și plecă…
Reveni peste douăzeci și cinci de ani. Pe prispa casei, stăteau, unul lângă altul, un bătrân și o bătrână. În curte, se jucau nepoții lor. Bătrânii îi priveau și zâmbeau.
– Vinde-mi acum dragostea ta și te voi face tânăr din nou, spuse Diavolul.
– Nu! O iubesc mult pe soția mea, spuse bărbatul.
– Bine! Acum, nu-mi rămâne decât să trimit moartea în familia ta, să vedem ce vei spune atunci…
Când se întoarse de această dată, îl găsi pe bătrân așezat lângă mormântul soției sale. Își amintea de clipele de fericire trăite împreună cu ea și zâmbea.
Văzându-l, Diavolul se puse în genunchi în fața bărbatului, spunându-i:
– Dă-mi, te rog, dragostea ta!
– Niciodată! Dragostea nu poate fi vândută sau schimbată. Dragostea e mai presus de orice…

9 responses to this post.

  1. O poveste foarte frumoasa.

    Răspunde

  2. Posted by Madman on Septembrie 26, 2011 at 6:18 pm

    Bun. Si daca „o iei in freza”? Daca tu te indragostesti de o persoana care atunci cand vine diavolul si-ti da numai una si una te lasa cand ti-e lumea mai draga? Care nu sta langa tine PANA LA CAPAT? Daca acei copii ai tai, in ciuda educatiei pe care le-o dai, devin niste trantori, niste zevzeci?
    Inseamna ca esti ghinionist, nu?🙂
    Povestea ta e frumoasa, sunt de acord, dar prea suna a Stefan Banica Jr. Cazurile reale sunt si rare. Foarte rare. Asa cum si dragostea adevarata este.
    Deunazi, sotia mea mi-a spus: „Am ascuns mierea (pe care o cumparasem amandoi de la Varatec) ca sa n-o mananci tu.”
    Ce ar fi trebuit sa fac la o asa copilarie? Sa las de la mine? Sa imi bag picioarele?
    Ha? Viata e muuuult, muuult mai complicata…

    Răspunde

    • Normal că viața e cu mult mai comlpicată decât această mică povestioară. Cred că niciun om matur nu va avea îndoieli în această privință.
      De aceea, îmi place ficțiunea, mai ales cea modernistă, care se bazează pe simboluri. Pentru că în ficțiune poți evada într-o lume perfectă, creată de tine, în care tu decizi cât e de complicată și grea.
      Ce am încercat să descriu în povestioară, este un exemplu de dragoste aproape ideală. Care, desigur, în viață, se întâlnește foarte și foarte rar. Ceea ce nu înseamnă că nu ar fi frumos să tindem spre ea…
      În ce privește exemplul tău cu mierea, am început să zâmbesc atunci când l-am citit. Încă nu sunt căsătorit, dar cred că aș fi fericit dacă aș avea o soție care să-mi spună că a ascuns mierea pentru ca eu să nu o mănânc🙂

      Răspunde

  3. Posted by Madman on Septembrie 26, 2011 at 7:54 pm

    Ultimul paragraf al comentariului tau e surprinzator. Sau, ma rog, asa il percep eu acum. Cred ca reusesc, in general, sa deslusesc sensul multor lucruri, dar acum ma vad depasit de situatie. Esti prea subtil. Lumineaza-ma, te rog.

    Răspunde

  4. Inițial, nici eu nu am înțeles de ce am zâmbit. Apoi, mi-am dat seama că acea situație mi-a adus aminte de mama. Când eram mic, ea obișnuia să ascundă dulciurile de mine. Ceea ce nu mă împiedica să le caut pe ascuns și să le mănânc. Dulciurile furate pe ascuns păreau mai dulci.
    Se spune că, de regulă, în subconștientul bărbatului, cea mai potrivită soție este cea care seamănă cu mama lui. De aici, posibil, în subconștientul meu s-a format ideea enunțată în ultimul paragraf. Deci, este vorba doar de gustul meu și nu de o părere generală.
    Dacă m-aș privi și eu dintr-o parte, rece și obiectiv, și mie mi-ar fi părut ciudat ce am scris acolo.🙂

    Răspunde

  5. Posted by Madman on Septembrie 26, 2011 at 8:17 pm

    Esti tare. Voi fi cu ochii pe tine.🙂 O seara buna!

    Răspunde

  6. Posted by crisu tau on Octombrie 24, 2014 at 5:36 pm

    e super povestea eu nu am dat niciodata de un baiat care chiar sa tina la mn in povestea din viata mea diavolul erau fetele care se bagau mereu in seama si imi furau iubirea. iubirea ideala pt mn ramane acea din copilarie cand visam la printi pe cai albi. eu visam la supersmecheri de cartier care erau calare pe motoare,cred ca de asta nu m.am gasit iubirea caut numai „idealuri” din astea.

    Răspunde

Lasă un răspuns

