Despre sensul și gustul vieții

Un vizitator veni la înțelept și îl întrebă:
– Poți să-mi explici care este scopul vieții?
– Nu pot.
– Atunci, măcar spune-mi care este sensul ei…
– Nu pot.
– Atunci, despre viața de după moarte ai putea să-mi spui ceva?
– Nu.
Dezamăgit, vizitatorul plecă. Iar înțeleptul se adresă discipolilor săi care-l priveau uimiți:
– Ce folos să cunoști scopul sau sensul vieții dacă nu-i știi gustul? Mai bine să mănânci o prăjitură decât să discuți despre ea…

6 responses to this post.

  1. Posted by nabiyafly on Septembrie 13, 2011 at 11:20 pm

    mmm… niam niam )))))

    Răspunde

  2. Posted by Gabi on Septembrie 14, 2011 at 7:14 pm

    Nu sunt chiar intru totul de acord. Si s-ar putea sa-mi dai dreptate, la o analiza mai atenta…

    Răspunde

  3. Ce să-i faci… fiecare are propria sa părere. Le acceptăm pe toate. Fiecare are dreptate în felul său.

    Răspunde

  4. Lumea încă mai e împărțită în două, ca mod de gândire (cel occidental și cel oriental).
    E mai ușor să accepți ca atare niște credințe, decât să afli singur răspunsuri. Eu am ales calea cea mai grea… cred. Uite câteva întrebări și răspunsuri posibile.
    Pe ce planetă ne aflăm? Terra.
    Ce culoare are planeta văzută din spațiu? Albastru.
    Și ce chackră are culoarea albastră? Vishudda.
    Ce reprezintă? Acceptarea divinului și a învățăturii.
    Deci ce e viața pe această planetă? O școală… iar dacă „refuzi să devii învățător, atunci ar fi bine să părăsești planeta” (Richard Bach).
    Așa ceva s-a întâmplat cu dinozaurii…
    Cineva l-a întrebat pe instructorul său: „Ce e yoga?”. Iar instructorul a răspuns: „Bun simț”. Atunci când stă cineva la masă, îl lași să termine. Iar dacă ești învățător cu adevărat știi răspunsurile dinainte, doar e unul din motivele pentru care ai fost ales.

    Răspunde

    • Posted by Gabi on Septembrie 15, 2011 at 5:52 pm

      Pertinent. Numai ca sintagma „refuzi sa devii invatator” cred ca e un pic exagerata. Poate era mai potrivit „invatacel”.

      Răspunde

      • Mea culpa. În paranteză am specificat autorul și mai puțin și sursa. Mă corectez acum.
        Richard Bach- Îndrumar pentru Mesia. Învățături pentru suflete avansate. Cartea a apărut la editura Prestige în 2006, iar paginile sunt nenumerotate. Are cont pe Facebook, așa că îl poți contacta pentru o eventuală modificare din text.
        Același autor a mai scris și „Pescărușul Jonathan Livingstone” și ”Iluzii- Aventurile unui Mesia capricios”. „Pescărușul” îl am pe contul de pe Scribd, în eventualitatea că e cineva amator.
        Poate fi și exagerată, după cum spui. Refuzul tot refuz rămâne, indiferent din ce
        parte privești sintagma.

Lasă un răspuns

