Despre încrederea pierdută

Un om mergea, odată, călare. La un moment dat, văzu, la o margine de drum, pe cineva culcat la pământ. Se opri, coborî jos și îl puse pe calul său. În acea clipă, însă, acel om se ridică, apucă frâul calului și fugi într-o parte cu el. Apoi, se opri și spuse:
– Eu te-am înșelat și ți-am furat calul. Nu te supăra, aceasta este meseria mea. Eu sunt hoț.
– Bine, spuse stăpânul calului. Dar să nu spui la nimeni!
– De ce? Îți este rușine că ai fost înșelat și jefuit?
– Nu. Pur și simplu, oamenii își vor pierde încrederea și nu îi vor mai ajuta pe cei cei care au căzut la pământ…

Lasă un răspuns

