Despre puterea fricii

S-au întâlnit, odată, pe drum, un pelerin și Ciuma.
– Încotro pleci? întrebă Ciuma.
– Mă duc la Mecca să mă închin în locurile sfinte. Dar tu?
– Eu mă duc în Baghdad, să iau 5000 de vieți.
Apoi, fiecare și-a continuat drumul.
Când se întorceau înapoi, se întâlniră din nou și omul îi spuse:
– Tu m-ai mințit. Mi-ai spus că vei lua 5000 de vieți dar, de fapt, ai luat 55000.
– Nu te-am mințit, răspunse Ciuma. Eu am luat doar 5000 de vieți. Restul 50000 au murit de frică…

Lasă un răspuns

