Chiar și în oamenii răi există bunătate

Înainte de a se despărți de discipolii săi, învățătorul, întotdeauna, le spunea: ”Plecați în lume și căutați binele!”.
Și discipolii se împrăștiau prin lume și căutau binele.
Odată, însă, veni un om la învățător și îi spuse:
– Eu am fost cândva discipolul dumneavoastră și acum doresc să mai fiu o dată.
– Eu te-am învățat tot ce am știut.
– La despărțire, mi-ați spus să caut binele. Am cutreierat lumea în lung și-n lat dar nu am găsit nicăieri bine. Toți oamenii sunt egoiști, caută doar să obțină profit, inimile lor sunt de piatră. Așa și nu am reușit să găsesc binele.
– Bine! spuse învățătorul. Te voi învăța. Dar, mai întâi, du-te în pădure și vei găsi un om bătut, care abia mai respiră. Du-te și vindecă-l fără să ceri ajutorul nimănui și fără să-i pui întrebări! Pur și simplu, vindecă-l!
Discipolul se duse în pădure și găsi acolo un om plin de sânge, care se afla între viață și moarte. Îndată, se apucă de lucru. Îi legă rănile, găsi câteva ierburi medicinale prin pădure și începu să-l vindece.
Când omul se însănătiși complet, îi mulțumi mult celui care îl vindecase și plecă. Discipolul se întoarse la învățător și îi spuse:
– Mulțumesc! În sfârșit am găsit binele. Acel om mi-a fost foarte recunoscător.
– Acel om este un tâlhar. Oamenii din sat l-au bătut și l-au lăsat să zacă în pădure, iar el i-a blestemat. Iar ție ți-a mulțumit. Pentru că și binele și răul se găsesc în inima fiecăruia…

One response to this post.

  1. da, 🙂 imi place sa cred si este corect ca existam ca doua persoane,chiar si in cel mai bun om traieste rautate,si invers… aceste doua stari se lupta permanent dindu-ne rezultatele pe fata…

    Răspunde

Lasă un răspuns

