Munca îl face pe om mare

Doi tineri s-au înscris ca discipoli la un mare sculptor.
Atunci când veniră în prima zi, sculptorul le spuse:
– Priviţi acea piatră din curtea mea! Astăzi, voi trebuie să o şlefuiţi din două părţi. Eu trebuie să plec. Seara, când mă voi întoarce, va trebui să fie piatra gata.
După ce plecă maestrul, unul din discipoli spuse:
– Aceasta nu e o treabă pentru un sculptor. Orice şlefuitor poate face această treabă. Eu vreau să sculptez.
Celălalt, însă zise:
– Orice muncă este ca o lecţie.
Şi se apucă de şlefuit piatra, în timp ce primul discipol se aşeză pe o bancă şi începu să se odihnească.
Până seara, cel de-al doilea discipol termină de şlefuit piatra din două părţi. Însă, atunci când veni maestrul, nu privi piatra ci le ceru disipolilor să-i arate mâinile.
Al doilea discipol, care lucrase, îi spuse atunci:
– Mă scuzaţi, mă duc imediat să-mi spăl mâinile.
Celălalt discipol spuse:
– Eu nu am nevoie să mă spăl. Mâinile mele sunt curate.
Maestrul, atunci, spuse:
– Mâinile care au muncit, doar pe dinafară sunt murdare. În realitate, ele sunt cele mai curate, pentru că şi-au făcut treaba cinstit…

Lasă un răspuns

