Să căutăm întotdeauna partea frumoasă!

Un discipol de fiecare dată era trist și fără dispoziție. Atunci, veni învățătorul și îl rugă:
– Găsește toate obiectele de culoare maro din această cameră!
Discipolul privi în jur. În încăpere erau multe obiecte maro: ferestrele, scaunele, un ulcior și alte obiecte mici.
– Acum închide ochii și numește-mi toate obiectele de culoare albastră! îi spuse învățătorul.
– Cum? Dar nu am reținut niciun obiect albastru, spuse mirat discipolul. Mi-ați spus să găsesc toate obiectele maro.
– Deschide ochii și privește cât de multe obiecte albastre se află aici!
Discipolul deschise ochii și văzu că, într-adevăr, erau multe lucruri albastre în cameră: draperiile, câteva prosoape, covorul.
– Din cauza dumneavoastră nu am observat culoarea albastră. Pentru că m-am concentrat pe maro, spuse discipolul.
– Anume acest lucru am dorit să ți-l demonstrez, răspunse învățătorul. Te concentrezi să vezi doar răul și nu observi binele, nu observi căt de frumoasă e viața, deci, nu vezi realitatea completă. Atunci când observi doar părțile rele, doar răul se va ține de tine. Deci, fii optimist și vesel și atunci, chiar și zilele grele vor fi colorate pentru tine.

Lasă un răspuns

