Fii stăpân pe emoțiile tale!

Lin-Ji, un mare învățător din zen-budism, povestea:
– Când eram tânăr, îmi plăcea foarte mult să mă plimb cu barca. Aveam o barcă mică, mă duceam cu ea pe lac și petreceam acolo ore întregi.
Odată, stăteam în barcă și mă odihneam cu ochii închiși. O altă barcă, în care nu se afla nimeni, dusă de curenții din lac, brusc, se lovi de barca mea. Am deschis ochii, furios, cu gândul să țip la cel care mă deranjează dar am văzut că barca e goală. În acel moment, am realizat că nu am pe cine să-mi descarc furia. Atunci, am închis ochii din nou și am început să meditez, să-mi analizez emoțiile. Anume atunci am făcut primul pas în DRUMUL meu. Barca goală a fost primul meu profesor.
De atunci, când cineva încerca să mă înfurieze, eu îmi șopteam în sinea mea : ”Și această barcă este goală”…

Lasă un răspuns

