Despre locuința permanentă a omului

Un om de afaceri veni, odată, într-un oraș pentru niște treburi. Află că în acel oraș locuiește un mare înțelept care are mulți discipoli și de sfaturile sale țin cont toți locuitorii orașului și nu numai.
Hotărî, atunci, să-l viziteze. Ajunse la casa lui și rămase uimit: era o casă mică iar înăuntru avea numai un pat și o masă încărcată cu cărți la care stătea un bătrân.
– Mă iertați, ați putea să-mi spuneți unde îl pot găsi pe acel înțelept despre care toți oamenii din acest oraș vorbesc? spuse omul de afaceri.
– Eu sunt acel om, răspunse bătrânul.
– Nu înțeleg. Sunteți cunoscut în toată țara pentru sfaturile dumneavoastră, aveți mulți discipoli, se spune că până și prim-ministrul vine, uneori, să se consulte cu dumneavoastră. Ar trebui să locuiți într-un palat.
– Dumneata unde locuiești?
– Eu am o vilă frumoasă și mare în capitala țării.
– Iar când te duci în alte orașe, unde stai?
– La hotel.
– Și camera de hotel e la fel de mare și frumoasă ca și casa ta?
– Nu, e mult mai mică, dar oricum, stau în ea doar câteva zile, apoi mă întorc acasă.
– Păi și eu la fel. Mă aflu în trecere. Această lume mică este doar un drum pentru mine. Casa mea permanentă e altfel. Intră în încăperea mea spirituală și te vei convinge că locuiesc într-un palat.

One response to this post.

  1. decretez blogul tău, cu adevărat, al unui om bun… cine-l citeşte nu mai poate fi la fel. eu una i l-am recomandat fiului meu pentru ca să poată să se formeze din învăţăturile postate aici..

    Răspunde

Lasă un răspuns

