Un mic text despre prietenia care contează

Un tânăr îl întrebă, odată, pe un om de afaceri bogat care este secretul succesului său.
– Totul e simplu, răspunse acesta. Eu am știut întotdeauna să-mi aleg prietenii. Știi acel proverb ”Prietenul la nevoie se cunoaște”?
– Da, întotdeauna am încercat să țin cont de acest proverb, spuse tânărul.
– Uită de acest proverb! Este un proverb greșit. În realitate, prietenul se cunoaște la bucurie.
Tânărul rămase un pic mirat și confuz. Omul de afaceri continuă să explice:
– Uite! Când ai o problemă, îți este greu în viață, te duci repede la un prieten și îți împarți cu el necazurile.
– Da! Și prietenul meu mă ajută să le depășesc, spuse tânărul.
– Prima dată, posibil, te va ajuta să învingi problema. Însă apoi, la următoarele probleme, nu te va mai ajuta. Tot ce va putea face este să te consoleze, să-i fie milă de tine.
– Și asta nu e rău. Cel puțin mă va susține…
– E chiar foarte rău. Pentru că vei începe și tu să te consolezi, să-ți fie milă de tine însuți, în loc să-ți rezolvi problemele. Eu am avut noroc în viață de prieteni care niciodată nu m-au consolat atunci când mi-a fost greu. Astfel că întotdeauna, eu mi-am rezolvat problemele fără să mă plâng cuiva, iar, apoi, am sărbătorit victoriile mele împreună cu prietenii mei. Pentru că să-ți fie milă de cineva este foarte ușor. Dar să te bucuri de succesele și bucuriile cuiva este un lucru foarte greu. Anume aceasta este adevărata prietenie.

21 responses to this post.

  1. Posted by nabiyafly on Iulie 5, 2011 at 8:49 pm

    cum se spune moneda are doua feţe, păi uite prin acest text descoperi şi a doua faţă a prieteniei… susţin faptul că e greu să găseşti prieteni care să se bucure de succesele tale, dar, totodată, prieteni care să-ţi sară în ajutor la nevoie e la fel de greu să-i găseşti.. într-un final cred că e important însăşi faptul că ai prieteni şi te susţin într-un mod sau altul, indiferent e mai corect sau mai greşit, viaţa nu e doar urcuşuri ci pe mai alocuri e cu coborîşuri şi în ambele cazuri ai nevoie de prieteni

    Răspunde

  2. Ce text de prietenie super.

    Răspunde

  3. Mulțumesc! 🙂

    Răspunde

  4. Posted by mariana on Martie 14, 2012 at 7:37 am

    prietenia floare rara dar nu imposibil de gasit

    Răspunde

  5. Posted by roma on Noiembrie 21, 2012 at 5:43 pm

    text superrrrr

    Răspunde

  6. Posted by Anonim on Noiembrie 27, 2012 at 2:18 pm

    e foarte ineresant aces text

    Răspunde

  7. Posted by Anonim on Noiembrie 27, 2012 at 8:48 pm

    Foarte bun. Sper ca ma va ajuta sa iau nota mare.mULTUMESC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Răspunde

  8. Posted by Anonim on Noiembrie 27, 2012 at 9:05 pm

    FOARTE KRUTOI TEXT

    Răspunde

  9. Posted by Anonim on Ianuarie 17, 2013 at 2:22 pm

    Cinei autorul?

    Răspunde

  10. Posted by Anonim on Martie 11, 2013 at 7:16 pm

    foarte corect

    Răspunde

  11. Posted by Anonim on Noiembrie 10, 2013 at 8:36 am

    cum se cheama textu

    Răspunde

  12. cum sa cheama textul

    Răspunde

  13. Posted by Anonim on Decembrie 9, 2013 at 4:16 pm

    e interesant textul

    Răspunde

Lasă un răspuns

