Drumul își are rădăcinile în noi

Un soldat veni, odată, la un înțelept și i se adresă:
– Spune-mi unde se află raiul și unde se află iadul, unde sunt porțile către acestea?
Înțeleptul îl privi și îi spuse:
– Spune-mi cu ce te ocupi în viață?
– Sunt un militar respectabil, am în subordine mulți ostași, mă cunoaște chiar și regele pentru faptele mele de vitejie.
Bătrânul înțelept îi spuse atunci, ironic:
– Arăți cam prea slab și simplu îmbrăcat pentru un militar respecatbil.
Soldatul, atunci, se înfurie și își scoase imediat sabia spre a-l pedepsi pe bătrân pentru o asemenea insultă. Bătrânul însă îi spuse:
– Aceasta este poarta iadului!
Militarul se opri. Acum înțelese ce avu în vedere bătrânul. Își puse sabia înapoi în teacă.
– Iar aceasta este poarta raiului, spuse bătrânul.

Lasă un răspuns

