Despre rolul organizării corecte a muncii

Odată, avu loc un concurs de tăiat copaci. Și iată, în finală, ajunseră un canadian și un norvegian.
Ambilor li se dădură câte un sector de pădure și 6 ore la dispoziție pentru a tăia cât mai mult.
Începură să lucreze în același timp. După o oră, canadianul văzu că norvegianul s-a oprit pentru 10 minute. Atunci, începu să lucreze și mai mult, pentru a mări avantajul asupra concurentului său.
Mai trecu o oră și norvegianul se opri din nou pe 10 minute, iar canadianul continua să taie copaci. Și tot așa, din oră în oră.
La sfârșit, canadianul, care lucrase necontenit, află, spre surprinderea proprie, că, totuși, norvegianul a câștigat.
– Cum a fost posibil să câștigi, îl întrebă pe norvegian. În fiecare oră, tu te opreai pe 10 minute, în timp ce eu lucram. Cum ai reușit să tai mai mulți copaci decât mine?
– Păi totul e simplu, spuse norvegianul. În fiecare oră, eu mă opream pentru 10 minute. Atunci când tu lucrai, eu îmi ascuțeam toporul.

Lasă un răspuns

