Atunci când omul are nevoie de prieteni

Un tăietor de lemne, odată, a cumpărat un fierestrău electric pentru a-și ușura munca. Începu să-l folosească, ignorând instrucțiunile de utilizare și tehnica de securitate. Odată, el tăia un copac în pădure, când auzi un lup și, fiind cu atenția îndreptată în altă parte, scăpă fierestrăul peste picioare și se răni foarte tare.
Medicii, la spital, au făcut tot posibilul să-l pună pe picioare dar el a rămas invalid. Inițial, a intrat într-o mare depresie dar, cu timpul, a început să se acomodeze cu noua sa situație. Totuși, nu reuși să treacă peste unele bariere psihologice și, astfel, peste un an de la accident, îl cuprinse, din nou, o mare tristețe. Medicii, atunci, l-au trimis la un psiholog.
Acesta se dovedi a fi înțelegător și tăietorul de lemne îi povesti istoria sa. Psihologul a fost de acord că pierderea capacității de a merge este un motiv întemeiat de a fi trist.
– Nu, tristețea mea nu se trage de la acel accident ci de la schimbările care au venit în urma lui, spuse pacientul. Înainte, în fiecare vineri, mă duceam cu prietenii la dansuri, iar în zilele de odihnă, ne duceam cu toții la râu și dădeam întreceri la înot. Acum, însă, mi-am pierdut prietenii și nu mai sunt alături de ei, deși am învățat să mânuiesc foarte bine scaunul cu rotile și să înot fără să folosesc picioarele.
– Te înțeleg, spuse psihologul. Însă, acum, tu trebuie să îți găsești prieteni care se află în aceeași situație ca și tine și, astfel, vei putea să ieși cu ei, să te duci la înot…
– Mulțumesc doctore! Inițial, nu îmi plăcea ideea să mă prezint în fața unui psiholog dar acum nu regret acest lucru. Datorită dumitale, am înțeles ce trebuie să fac…
Tăietorul de lemne se duse acasă. Găsi fierestrăul său electric și îl repară. El își puse în gând să le taie picioarele tuturor prietenilor săi și, astfel, să refacă vechile relații…

Jorge Bucay

One response to this post.

  1. binenţeles ori capra vecinului, ori picioarele tăiate, tot aceeaşi poveste… 🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

