Omul care cade în fântână

Odată, un om a căzut într-o fântână. A început să strige după ajutor dar nimeni nu îl auzea.
În sfârșit, se apropie un budist.
– Ajută-mă să ies de aici, te rog! spuse omul din fântână.
– De ce să te ajut? Acesta este drumul tău. Nimeni nu are dreptul să întervină în drumul altcuiva. Dacă ai căzut în fântână, înseamnă că așa e destinul tău și trebuie să te multumești cu viața ta de acolo.
După ce spuse aceste cuvinte, budistul plecă. Însă, după un timp, de fântână se apropie un musulman.
– Te rog, ajută-mă să ies din această fântână!
– Eu să te ajut? Dacă nu ai mers pe drumul cel drept, te-a pedepsit Allah pentru greșeala ta. Cine sunt eu ca să anulez o pedeapsă a lui Allah? spuse musulmanul și plecă.
Peste un timp, de fântână se apropie un misionar creștin. Îl auzi pe omul care cerea ajutor, găsi o bucată de funie și îi aruncă un capăt omului din fântână. Acesta se prinse de funie și creștinul îl scoase.
– Îți mulțumesc mult, mi-ai salvat viața, spuse omul bucuros.
Iar misionarul creștin îi răspunse:
– Eu te-am salvat pentru că Dumnezeu a spus să îi ajutăm pe cei care se împiedică. Așa că atunci când vei ajunge acasă, spune-le copiilor tăi și apropiaților tăi să cadă în fântână!

Lasă un răspuns

