Accesul la fericire și drumul spre prosperitatea financiară

Un economist își petrecea vacanța într-o mică localitate de pe malul oceanului. Acolo, se împrieteni cu un pescar.
Odată, pescarul îi povesti modul său de viață și cum își petrece el fiecare zi:
– Mă trezesc dimineața, îmi iau barca și mă duc în largul oceanului. Pescuiesc în voie, până la amiază, o găleată de pește, după care mă întorc la țărm. Îi vând negustorului, o parte din ce am prins, iar ce îmi rămâne îi duc soției să facă mâncare. Apoi, mă culc pe vreo două ore. După siestă, mă duc la cârciumă și, acolo, mă odihnesc și stau de vorbă cu prietenii mei. Seara, mă întorc acasă, iau cina cu soția mea și petrec timpul cu ea.
– De ce te limitezi doar la o singură găleată? întrebă economistul. De ce nu încerci să prinzi două găleți de pește pe zi?
– Pentru ce două găleți?
– Păi uite! Vinzi mai mult pește negustorului și ai un câștig mai mare.
– Și ce să fac eu cu el? Îmi ajung banii pe care îi am.
– Cu timpul, după ce aduni suficienți bani, îți mai cumperi o barcă și, astfel, îți dublezi venitul.
– Și apoi?
– Apoi cumperi mai multe bărci și deschizi o adevărată ”flotă” de pescari.
– Și apoi?
– Apoi, îți deschizi o linie întreagă de prelucrare a peștelui.
– Și apoi?
– Apoi, investești banii și în alte proiecte, îți dezvolți afacerile, te duci la bursă și, cu timpul, vei ajunge proprietarul unui imperiu finaciar.
– Și apoi?
– Iar apoi, urmează o viață de vis. Poți face orice dorești. Poți să pescuiești în voie, poți să dormi, poți să stai la cârciumă cât îți poftește inima, poți să îți petreci timpul cu familia…

Lasă un răspuns

