Despre stereotipuri și prejudecăți

Într-o toamnă, se întâlniră doi amici care trăiau din culesul ciupercilor.
– Anul acesta a fost foarte norocos pentru tine, spuse primul dintre ei. Te-ai îmbogățit, ți-ai mărit gospodăria, casa, ți-ai luat mașină. Iar eu, cât nu am căutat prin pădure ciuperci, aproape nimic nu am găsit.
– Ai dreptate. Anul acesta nu a fost un an prielnic pentru ciuperci, spuse cel de-al doilea. Am intrat în pădure, am căutat și nu prea am găsit. Dar am ridicat privirea și am văzut că pădurea e plină de pomușoare foarte gustoase. Le-am cules și uite așa am reușit.
– Cum ai putut? se indignă primul. Ai părăsit activitatea noastră de strângători de ciuperci pe care noi am moștenit-o prin tradiție, pentru niște pomușoare?
– Ei și ce? Uite, anul viitor se așteaptă să fie roadă bună de nuci. Hai să ne apucăm de strâns nuci…
Dar primul, deja, nu îl mai asculta. Pleca furios, cu coșul gol…

Lasă un răspuns

