Limonada

“Astazi va fi o zi speciala” a fost propozitia care mi-a insotit trezirea, asemeni unui mars care insoteste spiritul soldatului la parada. A fost rostita de tine imediat dupa  ce te-ai catarat la mine in pat cu genuchii pe umerii mei. Pana la urma, propozitia data a fost cea mai dulce clipa din acea zi, pentru ca tu, in momentul urmator ai stors cu degetele o jumatate de lamaie decojita peste fata mea, apoi m-ai uns cu acea jumatate peste ochi si mi-ai dat degetele sa ti le ling.

De la cealalta mana a ta nu ma puteam astepta la actiuni mai blande, pentru ca tineai in ea cealalta jumatate de lamaie pe care mi-ai impins-o incet in gura. M-ai eliberat din stransoare abia dupa ce am facut ultima inghititura si, desigur, ti-am lins si aceste degete…

La bucatarie ma astepta dejunul. Am mancat doua lamai si in loc de ceai, am baut, bineinteles, un pahar plin cu suc de lamaie…

Putin mai tarziu, ne plimbam deja prin oras. Ne tineam de mana, pasind incet pe trotuar, ratacind printre copaci, masini si alti pietoni. Nu prea ma uitam la trecatorii care ne ocoleau, pana in momentul cand mi-a aparut in fata un tanar care tinea in mana o ciocolata muscand din ea periodic. Pe o clipa mi s-a inseninat fruntea si mi s-au aprins ochii asa cum se aprind ochii unui muzician ce compune melodia deceniului sau al unui strateg cand a gasit cheia spre victorie.

In secunda urmatoare, m-ai strans brusc de mana si mi-ai aruncat o privire aspra, in semn de “nu se poate, astazi nu e permis”. Ti-ai bagat mana in poseta si ai scos de acolo o lamaie, ai curatit-o de coaja si mi-ai dat-o sa o mananc…

Am cumparat ziarul de la chiosc si ne-am asezat pe o banca. Tu ti-ai scos cartea din poseta si ai inceput sa o citesti iar eu am deschis ziarul. Ce puteam gasi in ziar in aceasta zi? Chiar si ziarul meu m-a tradat. Am gasit acolo doar articole despre cum influenteaza sucul de lamaie sanatatea si tonusul oamenilor, de unde sunt importate lamaile in tara noastra, cum sa dezvolti o plantatie de lamai in sera…

Am intins o patura pe iarba, in parc si ne-am culcat pe ea. Stateam cu fata in sus si privirea parca imi era hipnotizata. Stateam si ma uitam la cea mai mare lamaie din lume: la Soare. Toti oamenii, toti norii, toate frunzele, intreg Pamantul traieste datorita unei lamai…

Seara nu a fost mai prejos decat celelalte parti ale zilei. Mi-ai facut o ciorba in care toate ingredientele au fost inlocuite cu bucati de lamaie. Apoi, am facut o baie in cada plina cu suc de lamaie…

M-am retras in pat, sub plapuma, asteptand aparitia ta langa mine, pentru a trece impreuna in ziua urmatoare. Ai venit cu un pahar de limonada…

One response to this post.

  1. Posted by IrinaKaiser on August 1, 2010 at 8:36 pm

    văleu.. salivez ca un câine după salam amu =))))

    da oamenii singuri îs de vină că rabdă lămâile.. dacă nu ne place ceva, tre să schimbăm aceat lucru. dar dac ne e bine în glodul nostru… continuăm să măncăm lămâie 😦

    Răspunde

Lasă un răspuns

